Pazartesi - Cuma 9.00 - 18.00 Cumartesi-Pazar KAPALI | +90 216 527 7 527 | +90 532 755 7 527 |
Ana Sayfa / Genel / Akdeniz Diyetinin Vazgeçilmezi: Zeytin

Akdeniz Diyetinin Vazgeçilmezi: Zeytin

Zeytin, Akdeniz’e has zeytin ağacının meyvesidir. Bazı olgunlaşmamış meyveleri yeşildir ve olgunlaştıkça yeşilden siyaha dönerler. Bazıları ise hep yeşil kalır. Ağacın drupa tipindeki bu meyvelerinin sıkılmasıyla zeytinyağı elde edilir.

Faydaları:

*E vitamini ve diğer güçlü antioksidanlar açısından zengindir.
*İçeriğinde en çok bulunan yağ asidi oleik asittir.
*Zeytin yaprakları ve zeytin meyvesinde baskın olarak oleuropein bulunurken; zeytinyağında oleurepin bulunmaz.
*Zeytin meyvesinin ilk dönemlerinde oleurepin meyvede daha fazla bulunmasına karşın olgunlaşmayla azalır ve acılığa sebep olur.
*Son zamanlarda yapılan çalışmalar oleuropeinin kanser önleyici, antienflamatuvar, antimikrobiyal hatta alzehemieri önleyebilecek özellikleri olduğunu göstermektedir.
*Çalışmalar zeytinin kalp için faydalı, osteoporoza karşı koruyucu olduğunu ve enflamasyonları azaltabileceğini de göstermektedir.
*Sızma zeytinyağında baskın olarak bulunan fenolik bileşik ise oleaceindir.
*Zeytinyağı koleretik, laksatif etkilidir ve farmasötik endüstrisinde merhem ve liniment olarak kullanılmaktadır.

[mkdf_blockquote text=”

Zeytin vücudunuz için çok önemli, ama GIDA İNTOLERANSINIZ yoksa… Doğal ve sağlıklı beslenme kişiden kişiye değişir, YorkTest yaptırarak kendiniz için doğru gıdaları belirleyin.

Tüketim önerileri:

*100 gram (25 adet) zeytin yaklaşık 200 kaloridir. 1.1 gram protein, 1.8 gram karbonhidrat ve 21 gram yağ içermektedir.
*Kahvaltıda, ana yemeklerinizde ve salatalarınızda zeytin ve zeytinyağı olarak miktarına dikkat ederek tüketebilirsiniz.
*Tuzlu su kullanılarak paketlenmiş hallerini özellikle yüksek tansiyon hastaları dikkatli tüketmelidir.

Zeytin vücudunuz için çok önemli, ama GIDA İNTOLERANSINIZ yoksa… Doğal ve sağlıklı beslenme kişiden kişiye değişir, YorkTest yaptırarak kendiniz için doğru gıdaları belirleyin.

Önerilen Yazılar

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir